Sidor

söndag 22 mars 2009

avvänjning

Det sägs att de tre första dagarna är värst när man ska vänja sig av med någonting. Jag hoppas de har rätt. Jag försöker vänja mig av vid att ha musen i höger hand vid datorn. Dels för de ergonomiska vinningarna och dels för att träna hjärnan lite så har jag placerat musen på vänster sida om tangentbordet och bytt plats på knapparna i den.

Den har förvisso varit så i mer än tre dagar nu, men man använder den ju inte dygnet runt. Igår var jag t.ex. inte hemma så då satt jag bara på laptopen, och den har ju tuchpad ;)

Annars fungerar det bra med musen till vänster, men jag tänker inte försöka mig på att rita någonting i dethär tillståndet, inte än.. Då är det nog lättare på tuchpad, och det är inte lätt (jag målar titt som tätast på föreläsningar och då är det alltid tuchpad)

Någonting annat att lägga märke till är att det inte bara verkar vara ovana i vänsterhanden utan även mindre muskelmassa. Det är plötsligt jobbigt att sitta vid datorn på ett sätt det aldrig tidigare varit. Men det är väll bra på något sätt det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar