Sidor

torsdag 2 april 2009

varför vårstädning (?)

12 grader i skuggan och bara små tunna måln på himeln. Det kan inte bli mycket finare i början av april. Hade lägenheten haft en trädgård hade jag garanterat varit utomhus nu och dansat, påtat eller solat. Nu kan man inte riktigt göra det på femte våningen, men jag kan åtminstånne plantera lite krukväxter och vårstäda en bit. Det ska jag göra så fort jag pluggat. Jag har lovat migsjälv att lägga åtminstånne en aktiv tima på plugg idag, ska kolla på lite gamla tentor och liknande.

Jag vet inte varför jag känner det behovet av att fixa och dona och göra fint, men det har någonting med värmen att göra, helt klart. Det är som att så fort det blir vår så vill hela lägenheten plötligt bli städad. Och inte mig emot.. Jag måste bara komma runt till att plugga lite först, hur det nu ska gå till, det är ju inte det roligaste direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar