Sidor

söndag 3 maj 2009

Beta-test

Idag har jag varit med och beta-testat martins och antons nya diskussionsspel. I stort sätt var det bra, efter att vi modifierat det i ett par omgångar. De har hittat ett riktigt spexigt koncept och jag tror att om de vill kan se sälja det, antingen till folk som tycker om att diskutera, eller till folk som håller våga-prata-kurser. Men känner jag dem rätt så kommer det att komma ut gratis. I tryckt form eller inte. Förhoppningsvis med fler stämningstexter än regler i regelhäftet och förhoppningsvis med snygga bilder, känner jag dem rätt så blir det mer sannolikt så än inte så.

Jag ger denhär beta-testen:
5 för inovation (mycket bra)
2 för grafik/design (beror antagligen på att det är en beta)
3,5 för regelsystem (det finns endel att jobba på, men det håller)
3,5 för inlevelse (det är ganska lätt att leva sig in i, men det blev lite mycket meta spel (också med anledning av beta-stämpeln tror jag) )

totalt blir det 14 av 20. Helt okej för en beta-test. Poängen kommer bli mycket högre för det färdiga spelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar