Sidor

onsdag 21 oktober 2009

effektiv simplicitet

Mitt liv verkar fyllt av en effektiv simplicitet på senare tid. Jag har ingenting att göra vilket innebär att jag får väldigt mycket gjort. Jag går upp tidigt om dagarna och lagar frukost sen har jag hela förmiddagen på mig till att göra sånt som kan göras innan det är hyffsad ringa-folk-tid. Idag involverade detta bland annat att ta reda på att jag inte behöver skicka in något anställningsbevis med min ansökan till komvux ( :) ) och fylla i densamma.

Senare idag ska jag försöka stolpa upp det rollspelscenario jag ska leda på torsdag nästa vecka och efter det blir det nog ett gäng med telfonsamtal, eller åtminstånne ett par stycken.

Även om jag har en massa att göra, blir det väldigt mycket gjort, bara man gör saker ett efter ett och inte försöker få dem klara på en gång har man förvånandsvärt många timmar på en dag. Dessutom hjälper det at skriva mycket, utan att-göra-listor hade inte hälften av mina göromål blivit gjorda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar