Sidor

tisdag 13 oktober 2009

högskoleansökan

Jag funderade redan i höstas på att söka någon strökurs på högskolan medans jag väntar på att komma in på komvux. Häromdagen blev jag uppmärksammad på att ansökningstiden till vårens kurser faktiskt inte går ut före den 15e, så nu har jag sökt ett gäng kurser till nästa termin, ifall jag inte skulle komma in på undersköterskeutbildningen :)

I ordning:
Avancerat friluftsliv/ äventyrsidrott (vår)
Engelska: språk, kultur och samhälle
Drama I
Skapande skola - estetiska uttrycksformer
Statsvetenskap I

Imorgon eller senare i veckan ska jag ta mig in till stan och prata med de som är ansvariga för vårdutbildningen på komvux också.. men där är sista ansökningsdatum i början av november, det är inte alls lika bråttom, dessutom ska det bifogas papper till höger och vänster där, så det tar lite längre tid.

Jag börjar misstänka också att det är mitt sociala arv som driver mig till att fortsätta plugga, istället för att jobba heltid medan jag väntar på att komma in. Men lust att lära är ju bara bra, så det är nog ingen fara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar