Sidor

tisdag 22 december 2009

köld och film

Två timmar var vi ute i tio minusgrader, sen blev det för kallt. Men vi har grillat och haft trevligt, presis som man ska på solstånden. Sen åkte vi hem och såg på film, whisper of the heart är inte lik de andra ghiblifilmerna, kanske för att det är en annan regisör, kanske för att det är ett annat tema än vad jag är van vid, men den är väldigt fängslande och helt klart sevärd för den som inte är rädd att läsa undertexter.

Imorgon ska jag julstöka lite hade jag tänkt. städa, fixa och dona. det behövs. Om jag har tur går det att få tag på en sista-minuten-tvätttid med därför att mina kläder luktar väldigt mycket rök just nu, och hela mitt sovrum (med min tvättkorg) kommer göra det tills dess att jag får dem tvättade, men antagligen blir det i mellandagarna, jag har glömt att sätta upp en tid efter grillningen iochmed att jag tvättade så nyligen före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar