Sidor

fredag 27 mars 2009

jordens timma och bröd

Jag känner mig fixig idag, har skrivit tenta hela förmiddagen sen har jag diskat två gånger och nu står brödet och jäser. Jag gjorde ett experiment och hade i lite ingefära. Den som vill smaka får komma hit ;)

Imorgon är det earth hour som går egentligen ut på att man släcker lyset en timma, men jag tänker köra hardcore och släcka ner så mycket el jag kan, det är lika bra. Förhoppningsvis får jag hit lite folk att spela spel och käka någonting kallt.

att utföra en aktion i tysthet kan fylla en viktig symbolisk poäng, men earth hour går ut på att visa för oss själva att vi kan komma ur det beroende vi skapat oss i bekvämligheter, inte bara för vår egen skull utan för alla på jorden, och det bör vi inte göra i tysdnad, sammtidigt som vi självklart sänder ett medelande till makthavare och andra för den mediala uppmärksamheten är enorm. Detta tycker jag är någonting som borde firas, så jag är helt på att fira.

related: earthhour.org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar