Sidor

lördag 28 mars 2009

förmiddag

Försöker lyssna på språket från sveriges radio, men det går inge bra. Jag får bara ner feeds i real media-format (.rm) och det är tydligen jätteproperitärt, det vill i princip ingen mediaspelare spela, ingen jag har i allafall.

Jag har försökt se om någon vill komma hit och fira earth hour ikväll, med liten lycka. jag misstänker att tre av fyra sover. Jag kan inte sova

Jag tror på att gå upp tidigt. Oavsett när jag lägger mig om kvällen verkar det som jag vaknar antingen kvart i sju när klockan ringer eller, om den inte ringer, strax innan klockan åtta. Det känns bra att komma igång tidigt, många börjar sina dagar på förmidadgen, men jag tycker dagen försvinner mindre när man låter förmiddagen komma efter morgonen. Helst ska man komma igång ordentligt och göra någonting så man inte bara sitter still hela förmiddagen. Kanske skulle man ta en sväng ner på stan och känna lite på vädret. Visst går det att vara inne hela dagen, men man blir avslagen dagen efter. Det är som att energin från allt jag äter måste få övergå i rörelse för att kroppens ka bli nöjd.

Jag tror inte jag tar mig in till stan på earth hour. antingen så kommer det hit folk eller så åker jag till någon annan men att åka in och lyssna på talare känns ganska semi-pepp. Men Men.. vi får se, jag kanske blir övertalad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar