Sidor

onsdag 24 juni 2009

crude solutions

Det känns skönt att veta att i dagens digitaliserade samhälle med allt mindre elektroniska detaljer finns det fortfarande saker man kan laga med tejp.

Minneskort finns i flera modeller av olika tillverkare och genomgående tycks vara att om man inte köper dyra kort av originaltillverkare så får man ganska dålig hårdvarukvalitet. Jag har haft sönder två olika SD-kort av märket zap-glider. skalet är så dåligt på dem att om man tar i dem på fel sätt går de sönder i fogarna, översidan lossnar från undersidan. Men båda gångerna har det gått att lösa med ett lager tejp och på något sätt känns det tryggare att laga med tejp än på något annat sätt. Tejp har funnits så länge jag har levat och det kommer finnas ett bra tag till.

En gång för länge sen bestämde jag mig för att alltid ha en rulle gaffa och minst en rulle genomskinlig tunn plasttejp hemma. Det var jag glad för när jag hade sönder mitt flera hundra kronor dyra minneskort till kameran. Nu är det helt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar