Sidor

tisdag 23 juni 2009

styrelsemöte och ommöblering

Jag är just hemkommen från styrelsemöte med efterföljande lokalfixning på CalCon. Styrelsemötet gick ganska fort, vi fattade inte så många beslut men vi diskuterade desto mer och det sprutades massa idéer. Efter styrelsemötet hade spelhelgsgruppen möte och jag bestämde mig för att stanna kvar, även att jag inte egentligen är med i den, tur var nog det för efteråt fick vi en himlans energi att fixa och dona jag och en till. Det har flyttats soffor, packats upp spel och lagats fönster. Helhetsintrycket när man kommer ner i lokalen har förändrats från en källarlokal med figurspelare till en spellokal för olika sorters spel. Det ser mycket mysigare ut tycker jag som inte spelar så mycket figurspel.

En annan nyhet är att det är spelhelg den 3-4-5 Juli, som det ser ut nu är jag antingan ute och paddlar de dagarna eller jobbar jag alla tre, men om jag jobbar kan jag antagligen titta ner en stund på lördagkvällen, jag hoppas på många roliga brädspel, kanske lite go, eller varför inte ett kort friformsrollspelsscenario. Mer information om spelhelgen kommer dock komma senare, tanken är att det ska startas upp en twitter eller liknande, så att man kan ta ner feeds med nyheter från CalCon, det är en efterlängtad nyhet av många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar