Sidor

torsdag 24 september 2009

poolare

Idag har jag skrivit på ett anställningsbeslut och är numera timmanställd i kalmar kommun. Jag är timmanställd på bemanningsservice, eller i vikariepoolen om man så vill. Jag är poolare.

Så vad som gäller nu är att fylla i sigsjälv som tillgänglig så många dagar som möjligt och sen hoppas på att de ringer och ber att man ska jobba. När det behövs en vikarie gås listan med tillgängliga vikarier igenom och sorteras efter vissa kriterier. Först plockas de ut som har en fast anställning. Efter det kollar man på övrig personal som har en färdig utbildning, när ingen av de som har en färdig utbildning har möjlighet att ta ett pass så går man vidare till de som har en pågående utbildning och sist kommer de som varken har färdig eller pågående utbildning.

Jag har fortfarande inte fått besked om jag kommit in på undersköterskeutbildningen jag sökt, och därför tillhör jag den sista gruppen. Jag väntar på besked som bör komma vilken dag som helst. Om jag inte kommer in blir jag inte bara flera månader senare med min utbildning, för att jag måste söka igen, utan då kommer jag dessutom få mindre jobb.

Men jag är ändå positiv till att jobba i vikariepoolen och ser fram emot att jobba så mycket som möjligt. Det gäller bara att skriva upp sig som tillgänglig så mycket man kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar