Sidor

onsdag 30 december 2009

Crosscon

Idag kom jag tillbaka från Crosscon. Ett väldigt mysigt konvent med cirka 70 personer (har jag hört, inte räknat) Jag har spelat lite rollspel, endel brädspel, deltagit i en virk-workshop och kollat på massa mysiga mönster ur creepy cute chrochet. Jag har gjort en cthulhu, inspirerad av H.P. Lovecrafts berättelser, men med mönster från boken. Konventet blev lite kort bara iochmed att vi var tvugna att åka så tidigt på sista dagen eftersom att jag skulle jobba (har jobbat) hela kvällen. Nu är jag trött, hungrig och virksugen. Jag har gjort klart min första virkning på beställning, men jag måste eventuellt göra om den för den blev kanske lite för liten.

Imorgon är det nyårsmiddag som gäller och sen ska vi se fyrverkerierna på slottet, jag tror att man ser dem allra bäst från mitt fönster, femte våningen med sikt rakt ut mot skjutfältet är en ganska bra plats, dethär är nog första gången jag på allvar känner att jag saknar en balkong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar