Sidor

lördag 19 december 2009

inkommen

Igår kom det, som ett brev på posten, intagningsbeskedet till undersköterskautbildningen. Den första februari påbörjar jag utbildningen och någon gång i början av 2011 bör jag vara en färdig undersköterska :)

Större delen av utbildningen består av arbetsplatsintegrerat lärande, många skulle tycka att det betyder jobba-gratis-utbildning men jag ser det inte riktigt så. Tiden jag lägger ner på skolan är densamma, om jag sitter och läser bänkämnen eller ifall jag går på arbetsplats är ugnefär samma sak, jag får samma pengar för det och tiden hade jag, som sagt, ändå fått lägga ner, bara det att det är roligare att gå på arbetsplats än att läsa bänkämnen, så det är bättre för mig :)

Jag är mycket glad, en perfekt förjul-julklapp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar