Sidor

torsdag 10 december 2009

Lernia

Idag har jag varit på informationsmöte på lernia angående en nystartad undersköterskeutbildning. Förhoppningsvis har jag bättre chans att komma in här och i sånna fall är jag nog undersköterska om lite ett år ugnefär. Det hoppas jag på :)

Arbete i lärande är ett koncept som lernia jobbar mycket med. det innebär att man är på arbetsplatser och går brevid underskötereskor under tiden som man utbildar sig. Jag tror det är ett bra sätt att lära sig på och att man kan få mycket ut av den sortens utbildning, jag har alltid tyckt att det är lite tråkigt med bänkämnen så detta passar nog mig bättre.

Sista ansökningsdag är på måndag, sen ska ansökningarna behandlas och antagligen får jag veta någon gång efter nyårshelgen är över och folk börjar återgå till sina jobb. Jag hoppas nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar