Sidor

måndag 15 februari 2010

twitter!?

SVT har lurat på mig ett twitterkonto. Det enklaste sättet att kommunicera med folk på tv idag verkar vara att använda twitter eller facebook. Det sistmända vägrar jag fortfarade å det bestämdaste att skaffa, den sortens sociala nätverkssiter har jag lagt av med. twitter är iochförsig precis en sådan site. Men jag kan få allt det intressanta, medelandehetsen, och slippa alla andra statusuppdateringar, bildgallerier, profilformulär och vännerlistor.

Jag vet inte hur mycket jag kommer använda den, kanske slutar jag snart. Kanske kommer jag använda den mer än jag trott. min inställning är att jag ska testa, jag ska ge det ett ärligt försök, microbloggandet. Jag hörde för några veckor sen att twitter varit i mycket tjall med kina för att de blivit cencurerade men att de slagits hårt för att kringgå regulationer och jag var påväg redan då att skaffa en därför att det finns ändå någonting beundransvärt i det. Anledningen till att jag inte skaffade någon den gången var att någon stulit mitt namn. Jag tror inte att det är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar