Sidor

lördag 13 mars 2010

figurspel

Idag gick jag in på coop och köpte mig ett nytt tangentbord. Det har jag behövt sen den dag jag började använda min TV som datorskärm. Effekten av detta teknikens under har blivt att jag fått ont i ryggen för att jag suttit på golvet framför datorn i en ställning som inta kan kallas för annat än ergonomiskt förkastlig.

Fördelen med ett trådlöst tangentbord är att jag slipper sitta inom sladdavstånd från datorn. Nackdelen är att jag först nu märker att vissa saker på skärmen är väldigt små. Vi får se om jag lägger tid på att lösa det. Man blir lätt lat och accepterar saker, jag använder ju ändå knappt några andra program än de jag kan utantill ;)

Jag har konfigurerat irssi nu så att jag har en IRCklient jag är nöjd med. Jag har använt XChat innan men kännt att det inte varit riktigt bra nog. Det har varit svårt att konfigurera och ändå inte sett ut riktigt som man velat när man var färdig. Men det har fått jobbet gjort. XChat är fortfarande den bästa grafiska IRCklient jag sett.

Jag har också beställt min första figurspelsbok idag. Det känns lite som att jag är påväg ner i ett träsk. Jag tror det är lätt att fastna i att spela figurspelsträsket och minska ner på övrigt spelande. När man ser på andra figurspelare i föreningen tar de gärna en hel dag till att spela en match och sitta med sina figurer och fippla. Förhoppningsvis får jag inte det problemet. Warmachine som jag bestämt mig för att spela är ett snabbspelat figurspel som kan spelas utan att lägga en heldag. Dessutom har det större figurer än de flesta andra figurspel jag sett och desutom är alvlaget (som jag ska ha) väldigt snygga. Jag ser fram emot att måla dem. Leverans bör vara på tisdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar