Sidor

måndag 8 mars 2010

Small World

Testspelade small world igår. Köpte det på CalCon men har inte haft tid tidigare att spela det. Vi körde ett spel på fem personer och jag kan säga att jag tyckte det var klockrent. Reglerna var lite svåra att förstå, inte för att de var krångliga, utan för att de var dåligt skrivna. Vissa saker stod i regelhäftet och andra på cheatsheetsen, men det fans luckor i reglerna om man bara läste häftet. Det är ett minus så det blir inget toppbetyg.

Det lagom var långt.. vet inte hur länge vi höll på igår, men första gången man spelar gills aldrig speltiden. Det kändes som att det slutade när det var dags, när man inte kunde få ut mer av kartan. De har balanserat upp antalet rundor bra med andra ord. och omspelningsvärdet tror jag är stort. Det finns många kombinationer av förmågor och feats som ännu måste testas.

Jag är sugen på en omgång till, gärna snart. Om någon vill spela med mig imorgon kan ni väl höra av er ;)

Jag ger det en nia av tio efter första omgången, det är ett bra betyg, men så är det min sorts spel med, man kan spela casual och ändå få ut någonting av det, plus att det var bra eyecandy. Fluff är viktigt i spel :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar