Sidor

tisdag 13 april 2010

etik ^^

Idag fick jag tillbaka resultatet på valideringen av etikkursen jag skrev i förra veckan. Jag är godkänd i alla mål och behöver inte läsa kursen om jag inte vill ha högre betyg. Eftersom att jag inte ska söka vidare på dehär betygen känns det mer värt att skippa ett par veckors studielån. Min utbildning blev just fyra veckor kortare ^^

Jag räknar inte med lika bra resultat i sociokulturkursen. Men förhoppningsvis har jag klarat större delen av den kursen också.

I andra nyheter kan jag säga att större delen av de figurer som bestäldes i förra veckan just nu är på väg från umeå till nästa postinstans. Imorgon kommer de hit :) Endel grejer restar, de var slut hos leverantören, men de kommer så fort de finns tillgängliga, kanske hinner jag måla det som kommer imorgon lagom till nästa paket kommer.

I tredje nyheter kan jag säga att jag bestämt mig för att köpa en ny telefon, eller en ny dator med ringfunktion. Nokias n900 är som en iphone (för er som vill ha någonting att jämföra med) fast den har bättre design, öppnare system, lägre pris (sist jag kollade på iphones) och kan köpas utan abonemang. Dessutom stödjer den standarder på internet och klarar av att kommunicera med min dator på ett sätt som jag vill. utöver det så har den bättre hårdvara (externt tangentbord, utbytbart batteri, bättre kamera osv.)

Min telefon har småstrulat ett tag, men mer än vanligt på sistånne. Den är dessutom två år gammal snart och behöver bytas ut för att jag ska vara nöjd. Det blir mest sannolikt en nokia n900 snart. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar