Sidor

måndag 26 april 2010

fack och jobb

Det händer så många saker nu att det är svårt att hänga med. Jag håller på att ringa runt om sommarjobb och se till att jag får det på papper. Enheten jag blivit lovad jobb på har bytt chef. fast den gamla chefen skulle ändå var den som la semestrarna, eftersom att bytet skett så sent på våren. Men jag har inte hört någonting sen slutet av januari. Det är denna veckans projekt, att säkra mitt jobb för i sommar.

Jag bytte fack också, äntligen, härom veckan. Nu tillhör jag inte vårdförbundet längre utan kommunal. Egentligen tillhör jag båda två nu. På kommunal sa de att det inte finns någon nackdel med att vara med i två fack, mer än att det blir dubbla avgifter. Men jag betalar inget i vårdförbundet eftersom det är ett studerandemedlemskap, så jag kan lika gärna vara med i båda. Däremot ska jag säga upp min gamla hemförsäkring när nästa räkning kommer på den. Eftersom att jag får försäkring genom kommunal, finns det ingen poäng att betala för en sparat försäkring. Den jag får genom kommnal är dessutom bättre, för den täcker mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar