Sidor

onsdag 2 juni 2010

skolslutsspurt

Det är dags att ta igen lite sömn idag. Jag ska lägga mig tidigt och förhoppningsvis komma upp i tid imorgon med så att jag kan få lite plugg gjort :) Den kursen jag läser nu är nästan slut och sen är det bara två veckor till sommaruppehållet. Jag gör min sista dag torsdagen före midsommar, efter sommarsolståndet. Sen väntar en och en halv veckas ledighet innan jag går på sommarjobbet. Jag har hört ryktas att det ska vara många nya ansikten på avdelningen jag ska vara på, sist jag var där hade de tre rum tomma, så det ska bli kul att komma dit igen. Nästa sommar får jag förhoppningsvis inte sommarjobba. Då vill jag ha ett riktigt jobb.

Jag fick mitt medlemskort i kommunal häromdagen också. Det känns tryggt att veta att man har ett fack bakom sig. Jag har inte fått några inbetalningskort än bara, det bör jag få de månader det inte finns någon lön att dra av. Det kommer nog snart.

Jag har fastnat för figurspel med denhär veckan. Inte så mycket själva spelandet som målandet av figurer egentligen. Jag har kommit igång riktigt ordentligt och det är ett bra sätt att släppa loss lite kreativitet, jag har inte gjort det alls lika mycket sen jag slutade gymnasiet. Det är också en av fördelarna med att jobba istället för att plugga, att man är ledig när man är ledig så att man kan ta sig tid till kreativa uttryck. När man hela tiden har inlämningar i bakhuvudet är det svårt att bli kreativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar