Sidor

tisdag 24 augusti 2010

Skolstart

Idag har jag haft första dagen på praktiken efter sommaren. Det var sig ganska likt. Men man märker tydlig skillnad när man jobbat på riktigt i två månader. Det känns konstigt att inte ha någon delegering.

Igår började vecka 34 och sen dess får jag studiemedel så jag tänkte att det var lika bra att ta igång med skolan. Egentligen mest för att jag vill komma in i pluggandet igen innan skolan drar igång på allvar, det kan vara ganska högt tempo mellan dötiden på denhär utbildnningen så det är bara bra att ligga lite före ;) Igår skrev jag om omvårdnadens historia från klostertiden till 1800-talets mitt och idag fortsatte jag till nutid. I nästa uppgift ska jag skriva om en omvårdnadsteoretiker. Jag har valt katie eriksson, vi jobbade mycket med henne på sjuksköterskeutbildningen och hon är rätt cool, hon har många intressanta ståndpunkter och tycker ganska mycket som jag (dessutom får jag läsa lite böcker som håller akademisk standard istället för gymnasieliteratur).

Jag var inne på CSNs hemsida idag med och fick se att jag kommer få lika mycket i studiemedel på onsdag som jag får i lön på fredag nästan. Jag trodde det skulle vara en och en halv vecka kvar till studiemedel, med tanke på att skolan också måste lämna studieförsäkran, och de var inte direkt smidiga sist. Men större delen av pengarna kommer gå till att återställa mitt sparkonto. Jag har i stort sett levt på det i sommar iochmed att jag inte haft någon riktig lön. Förra månaden fick jag 500 kr.

Imorgonen drar teoristudierna igång på riktigt och vi ska prata igenom upplägget för hösten. Det kan bli lite annorlunda nu när alla i klassen har kommit så olika långt. Men det ska nog lösa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar