Sidor

onsdag 1 september 2010

Beställt figurer

Idag är det en vecka sen jag beställde mina modeller. Det betyder att det gått fem beställningsdagar och att det är minst en vecka till kvar innan de skickas. Jag har beställt massa roliga leksaker. När jag insåg att jag skulle få en dubbel inkomst den här månaden bestämde jag mig för att köpa fler warmachinemodeller. Jag har sagt länge att jag ska det när jag har pengar och nu hade jag helt enkelt pengar. Jag har beställt så många modeller att jag kan spela spelet på ett meningsfullt sätt. Tidigare har det varit svårt eftersom att varje spelomgång varit väldigt lik den förra. Variationen har varit väldigt liten. Jag måste dock läsa lite mer regler innan jag kan spela för jag har ingen aning om hur man spelar med enheter av figurer. Jag köpte bara de som såg roligast ut att måla. Resten av den dubbla inkomsten gick till mitt sparkonto.

I andra nyheter är det första september idag och jag längtar till hösten. Ibland känns det som den redan kommit. Mornar och kvällar är kalla men om dagarna har vi fortfarande över 15 grader och det känns ganska somrigt bitvis. Vi är i den period då man gärna tar en halsduk på sig på morgonen men sen inser att den är alldeles för varm på dagen. Det är en ganska osmidig period klädmässigt sett. Snart är det höstdagjämning, till dess tycker jag iallafall vädret får bestämma sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar