Sidor

söndag 24 oktober 2010

praktikbyte, tatuering

Idag har jag haft sista dagen på min praktikplats på fyra veckor. Jag ska byta praktikplats med en i min klass för att få prova på hemtjänst i fyra veckor. Det ska bli spännande, men det kommer nog krävas endel tänka om från min sida. Det är en helt annan sak att gå in till någon och sen lämna den när man går därifrån. På ett boende ser man alltid till omsorgstagarna, från det att man börjar jobba till det att man slutar. I hemtjänsten kan du inte göra det, du får automatiskt tid mellan dem när du ska ta dig från en omsorgstagare till en annan. Dessutom är du alltid fokuserad på en omsorgstagare åt gången. På ett boende har du alltid koll på de andra boende även om du är upptagen med någon. Det kanske bara är som jag fått för mig, men jag fick den bilden av hemtjänst när jag gjorde tre veckor under min SSK-utbildning.

I andra nyheter så ska jag tatuera mig på tisdag. Jag är väldigt peppad, och ganska nervös. Men jag tror att det kommer gå mycket bra. Jag vet vad jag vill ha så jag kan vara tydlig mot min tatuerare iallafall. Då bör resten lösa sig. Efter att jag tatuerat mig ska jag jobba (praktisera) på kvällen, det blir första dagen i hemtjänsten. Så tisdagen är dagen när allting händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar