Sidor

onsdag 6 oktober 2010

produktivitet

Den senaste veckan har varit en produktiv vecka, på många sätt.

Jag har gjort flera skoluppgifter och framförallt har jag fått in en bra rutin på det. Jag pluggar nästan varje dag nu. Även om jag inte pluggar lika länge per gång då tror jag ändå det är bättre för jag får en annan kontinuitet och även om jag inte sitter länge får jag åtmnistånne någonting gjort varje dag. Dessutom innebär fler tillfällen fler chanser att få bra flow. Rätt vad det är glömmer man vad man håller på med och bara gör det. Det har hänt ett par gånger än, och det kommer nog hända fler gånger.

Jag har fått upp lite hastighet på stickningen. Jag är inte i närheten av den skicklighet jag har med en virknål men jag kan åtminstånne sticka så pass att min mössa, som jag repat upp och börjat om på fem gånger, kommer vara klar innan vintern. Jag har bestämt mig för att inte ge mig på sockar före att jag har skaffat ett par smalare stickor, ibland är det inte värt att följa rekomendationerna på etiketten.

Idag ska jag till skolan i ett par timmar, sen ska vi till biblioteket, några stycken från klassen, och plugga där. Det är lättare att hitta motivation och fokus när man är flera, även om man inte jobbar med samma sak riktigt. Ibland pluggar jag med en kompis som läser psykologi, vi har ingenting gemensamt i våra studier mer än att de är studier. Efter biblioteket har jag ingen tydlig plan. Men vi ska ner i lokalen iallafall, Jag ska försöka måla en modell eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar