Sidor

måndag 29 november 2010

Morgon

Idag är det tvätt och pluggdag. Skönt att vara uppe tidigt. Jag vet inte varför jag alltid lyckas vända mitt dygn fel när jag har ett par dagar ledigt. Det slutar alltid med att jag går upp klockan åtta om morgnarna och lägger mig vid tolv, även om jag sover lagom länge är det alldeles fel tid att sova på. Man missar hela den mysiga morgonen när det är tyst och lugnt och det finns tid för att göra alla mysiga saker som man inte kan göra när dagen riktigt kommit igång.

Jag sitter och lyssnar på podcast om rollspel. Senaste avsnittet handlar om improvisation utifrån en bok jag inte läst. Trots att jag inte läst den boken känner jag igen vad de pratar om. Hur man bygger en berättelse och hur man bejakar varandras skapandeprocesser för att kunna bygga en bra story jobbade jag med under hela min gymnasietid. Att applicera det på rollspel har jag försökt med länge, men har väl inte riktigt lyckats. Nu blev jag sugen på att spelleda någonting.

Innan tvätten är klar ska jag äta frukost och ta det lugnt hela morgonen. Vid elva börjar denhär dagen och det är hårt pluggande som gäller fram till middag, sen ska jag iväg och klättra igen. Jag klättrade i förra veckan i kalmar klätterklubb. Och om jag inte får lika hård träningsvärk varje gång kommer jag nog att skaffa ett medlemsskap nästa år så jag kan träna ännu mer. Det är kul att klättra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar