Sidor

onsdag 24 november 2010

Kalender

Jag har letat ganska länge efter en kalender för 2011. årets kollektioner har helt enkelt inte varit snygga nog. Någon väckte tanken hos mig för inte så länge sen att jag skulle skaffa en som man bara byter blad i, istället för att försöka hitta snygga kalendrar varje år. att hitta nya snygga kalendrar kommer bara funka var tredje eller fjärde år, när någon av kalenderdesignersens estetiska sinne råkar sammanfalla med mitt.

Jag ger mig av mot min lokala bokhandel för att se på kalendrar med utbytbara blad. Det finns ett gäng med olika märken och jag kollar runt blad dem alla och hittar en som ser sådär ut. De flesta är ganska fula och tråkiga. Denhär har en stilren grå texturerad yta och ett blått innertyg som lyser lite mot det grå tyget. Men den ser inge bra ut innuti, och den ser ganska sådär ut på utsidan också..

Men, så ser jag. I glasskåpet med filofaxer, den snyggaste lilla gulliga kalendern i grått/grönt med bara en liten rosa söm på. Den är mycket snygg. Personalen i butiken lovar mig att det inte är några döda djur i den så jag köper den. Den är jättefin :) Jag måste vänja mig vid att den är betydligt tjockare än vad jag är van vid dock. Min kalendrar brukar vara ganska platta och små. Denhär är nästan lika stor till ytan som min gamla, men har mycket mindre papper. Framför allt är den tjockare. Det ska nog gå att vänja sig vid.

Nu ska jag iväg på gyckelträning, sen ska jag föra över alla saker ur min gamla kalender till min nya ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar