Sidor

tisdag 7 december 2010

psykiatri

Skolan ska fixa mig en praktikplats. De ber kommunens praktiksamordnare att fixa en och de i sin tur säger att det går att få en praktikplats i januari. I förgår berättar de att de har ångrat sig. Det finns inte nog med platser för att jag ska kunna få en.

Min nästa kurs som heter psykiatri ska börja om en vecka. I januari skulle jag gått ut på praktik och i slutet av januari skulle jag vara färdig med utbildningen. Nu visar det sig att trycket på praktikplatser är så stort att gymnasiet och SSK-utbildningarna sväljer allt som finns. Min lilla nystartade utbildning får helt enkelt inte rum, den är inte planerad för. Jag vet inte om det betyder att jag måste läsa en annan kurs, eller om jag får läsa psykiatrikursen utan praktik.

Jag har valt psykiatrikursen för att den verkar mer intressant än mina andra alternativ. Då vill jag ju inte läsa någonting annat. Jag vill framför allt inte flytta fram mitt slutdatum in i februari.

Mina lektioner har varit inställda de senaste tre veckorna, vilket råkar sammanfalla med hur länge jag läst min nuvarande kurs. Imorgon har vi lektion som vanligt dock och jag hoppas få lite klarhet i vad som händer. Jag har väntat med att beställa kurslitteraturen iallafall. Det gör jag när jag vet om jag kan läsa kursen som planerat. Jag hoppas det

I övriga nyheter: är det någon som vet ifall det blir någon klassträff i år den 25:e?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar