Sidor

söndag 12 december 2010

praktik?

Idag har jag spelat mer spel än vad jag hade räknat med och gjort mindre skolarbete än vad jag räknat med. Som tur är har jag till på onsdag på mig. Efter det vet jag inte vad som händer.

Efter att kommunen sa att de inte har några praktikplatser har det varit prat fram och tillbaka om huruvida jag ska läsa psykiatri eller inte. Jag tänker inte börja med en kurs jag inte kan läsa klart. Jag tänker inte sluta plugga och gå ut som vårdbiträde igen i väntan på att en praktikplats ska dyka upp. En praktiksamordnare i nybro kommun har sagt att det eventuellt finns platser där. I sånna fall kommer jag få pendla ett par veckor. Men det är det värt. Psykiatri verkar som en jättespännande kurs :)

Vilken kurs det än blir skulle den ha börjat nu på onsdag. Det kommer den inte göra eftersom att jag inte fått veta vilken kurs jag ska läsa än. Jag vet inte vilken bok jag ska köpa. Men jag har lite restuppgifter i en annan kurs jag kan pilla med, så jag har nog att göra fram till januari ändå. I januari går jag ut på praktik, vilken kurs det än blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar