Sidor

söndag 16 januari 2011

nystart(er) ?

Jag har kommit på att jag knappt har några pengar. Trots att jag har ganska mycket pengar för att vara den 16e i en månad har jag knappt någonting eftersom att jag inte får nya pengar före slutet av mars. Jag har fått mitt sista studiemedel men får inte min första undersköterskelön före tidigast mars, eftersom att jag inte kan jobba före en bit in i februari. Jag får förvisso lön för storhelgen i slutet av december men jag hade bestämt mig för att spara den. Det är inte så mycket så jag kan leva en månad på det ändå. Jag kanske får ta lite av mitt allt glesare sparkonto.

Det händer ganska mycket i studielivet just nu. Jag har tre veckor kvar (det blev fyra totalt trots allt) av praktiken i psykiatrursen. Under de tre veckorna ska jag skriva lite teoriuppgifter också. Eftersom att jag gör en 100% tjänst på praktiken blir det inte så mycket tid över att skriva på men jag har ugnefär två dagar i veckan ledigt och kan dessutom skriva på praktiken när det är lugnt där. Jag är inte orolig än.

Efter denhär kursen är utbildningen slut och det känns lite konstigt faktiskt. Jag har i princip pluggat sen jag var sju år gammal och plötsligt ska man vara färdigutbildad om tre veckor. Det kommer nog kännas ännu konstigare om tre veckor, men det tar vi när det kommer :)

I övriga nyheter kan jag berätta att jag startat en bilderblogg. Jag tänkte att jag skulle kultivera mitt estetiska sinne lite innan det alldeles tynar bort och omvandlas till omvårdnadsteorikunskap. Till en början kör jag ett foto om dagen, men vem vet, jag kanske börjar rita saker med. Tanken är att bild ska vara före ord på den nya bloggen iallafall. Om man vill dit så är adressen bilder.openess.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar