Sidor

torsdag 3 februari 2011

massa saker

Det händer mycket saker just nu.

Det känns som om de senaste veckorna varit fullbokade och de kommande veckorna likaså. Jag har lämnat in mina sista skoluppgifter, det firades med att köpa en ny dator. nali har varit jättebra under hela min studietid men det är dags att gå vidare nu känner jag. Min nya dator är en "Acer apire one happy-N55D". Altså en dator i samma serie som nali, fast mycket bättre, rent prestandamässigt, och personligen tycker jag den är snyggare med även om jag mött delade meningar i den frågan. Min nya burk heter minti.

Nali kommer få bli ett experiment. Jag vill sätta upp irssi tillsammans med screen så att jag inte behöver logga ut från IRCen jämnt och ständigt. När minti kommit igång och fungerar ordentligt (när jag är säker på att jag inte behöver några filer eller backuper från nali) ska jag instellera om och fixa med det. Imorgon ska jag börja installera på minti och sen blir det min huvudsakliga dator :)

På fredag gör jag min sista dag på praktikplatsen och på onsdag ska jag in för ett kort samtal med min lärare, men egentligen är jag klar på fredag. Efter det kan jag inte påverka någonting mer. Jag ska fira när jag får ut mina betyg. Om någon har något tipps på hur får man gärna komma med förslag ;) , inte saker som innebär att spendera massa pengar trots att jag är pank bara, för det gjorde jag just ^_^

Imorgon är jag, äntligen, ledig en dag. Då ska jag sova till klockan sju innan jag går upp för att tvätta, och sen ska jag söka två jobb, installera system på minti och vid lunchtid blir det klättring. Efter det fortsätter dagen lika fullpackat som den började. Skönt att vara ledig en dag.

Jag ska sätta upp mig som tillgänglig i poolen så jag kan få lite jobb med. Ska börja i nästa vecka har jag tänkt. Helgen får bli ledig den också.

bilder.openess.net hamnade lite på efterkälken i dethär kursslutet. Det har varit svårt att hinna med allt jag velat göra, men å andra sidan har jag velat göra allt jag hunnit med, så det är ju bra ändå. Ska bli skönt att städa iordning lägenheten med när jag får lite tid igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar