Sidor

måndag 10 januari 2011

praktik

Idag har jag gjort min första dag på min psykiatripraktik. Igenkänningsfaktorn var större än jag väntat mig. Jag mötte förvisso endel av det som man vanligtvis kallar för psykiatri, men det var mer än jag väntat mig av "vanlig" hemtjänst.

Dagen började med att jag gick vilse, jag trodde inte man skulle kunna gå vilse i den lilla småstad jag har praktik i. Men jag lyckades ta femtio minuter på mig att färdas 1,6 kilometer. Imorgon har jag sju minuter på mig från att tåget kommer fram till stationen. Det kan gå.

Annars verkar det som att hela denhär praktiken är lite på en höft. Det har nog glappat i kontakten mellan skolan och praktikplatsen. Det gäller att jag vet vad jag vill för att få denhär praktiken dit jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar