Sidor

fredag 7 januari 2011

Busskort

Idag har fortsatt i stil med resten av veckan. Jag har nästan skrivit klart första uppgiften på kursen har bar bara två kvar, men de verkar inte lika omfattande som den första så det ska nog gå bra. Jag har fått veta också att jag inte måste lämna in dem till på måndag, vilket underlättar med tanke på hur sent jag fick kursboken. Dethär ska nog gå bra. Imorgon har universitetsbiblioteket öppet mellan elva och tre så det blir ett par timmar plugg och sen kanske jag tar lördag. Eller så fortsätter jag på stadsbiblioteket efter det, de har öppet en timma längre.

Idag har jag skaffat ett busskort också. Ska ju pendla till nybro i ett par veckor nu, det billigaste alternativet var att skaffa ett 30-dagars kort. Jag får åka hur mycket jag vill till nybro nu :) KLT har tänkt efter en extra gång verkar det som när de designat sina resekort. Istället för att få ett kort, använda det och sen köpa ett nytt kommer jag kunna fylla på, eller göra om mitt kort till vilken typ av kort jag vill efter mina trettio dagar. Det var ju miljövänligt. Nackdelen är att om man vill kan man spåra alla som har sånna här kort och se vem som åker vart. Det är lätt att kartlägga folks resevanor när man har så personliga kort, som man dessutom inte gör sig av med utan har i år i sträck.

Sist men inte minst har jag skickat mitt första beställningsstickjobb med posten igår :) En blå mössa som jag tycker blev väldigt snygg, den måste nog bäras in lite för att få rätta fallet, den är lite stel sådär som saker är när de är nya, den kommer bli hur snygg som helst ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar