Sidor

tisdag 17 maj 2011

sommar nu

Jag small sönder min cykel häromdagen. Tur att jag hade hjälm, annars hade jag nog inte kommit till jobbet den dagen. Jag klarade mig med skrapsår. Idag har jag köpt en ny korg, ett nytt lyse och letat efter en ny pakethållare men jag hittade ingen. Jag får kanske tejpa lite till på den pakethållare jag har. Jakten på ett cykelstöd fortsätter, men den har hållt på sedan innan jag small häromdagen.

Jag håller på med att virka en filt. Det går åt enorma mängder garn. Jag gjort 40 varv hittills, i mormorsrutemönster. Varje varv blir 2 cm. och jag satsar på att den blir åtminstånne lika lång som jag, gärna längre. Jag har med andra ord många varv kvar, och många garnnystan. Jag har börjat köpa dem tio åt gången. Jag hoppas den blir klar så att jag kan ha picnic på den i sommar. Annars kommer den vara mysig i höst, och bli picnicfilt nästa sommar.

Jag har börjat fundera på att skriva en "101 saker på 1001 dagar"-lista. Det vore spännande att utmana sigsjälv, men det är svårt att veta vilken nivå man ska lägga sig på. Ifall någon har förslag på saker att sätta på en lista är det helt okej höra av sig ;)

Det har regnat idag, men det är sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar