Sidor

måndag 23 maj 2011

handbroms

Jag fick en handbroms häromdagen, av misstag.

Jag skulle köpa den, och trodde att jag hade betalat för den, men just som jag tar kortet ur kortterminalen i butiken hänger sig deras kassasystem och jag går motvilligt med på att inte få något kvitto för att jag inte har tid att vänta medan de fixar fram ett handskrivet. Senare upptäcker jag att pengarna inte är dragna och det finns ingen post för dem på mitt kontoutdrag. Det köpet har helt enkelt aldrig gjorts.

Sen dess har jag varit i butiken två gånger, först för att det saknades delar när jag skulle montra bromsen och sen för att jag slet isär en av skruvarna när jag drog åt en mutter för hårt, jag tvivlar lite på kvaliteten efter det. Sen dess har jag inte lika dåligt samvete längre för att jag inte betalt den. Det känns lite som jag stulit den, men det var ändå ett ärligt misstag.

Vi har haft årsmöte i CalCon idag, det har gått bra och jag är omvald i en ny slimmad styrelse. På onsdag drar vi igång brädspelskvällar i en annan spelförening och just nu är peppen riktigt stor efter bra brädspel och regelbunden verksamhet.

Peppen är också riktigt stor efter LinCon. Men LinCon kommer när det kommer, där behöver jag inte fixa med någonting ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar