Sidor

söndag 17 maj 2009

IRC.. ?

När jag var liten kunde man prata med folk på IRC, men jag kommer inte ihåg vad mina kanaler hette -_-'

Sitter och letar efter IRC-kanaler där man kan prata med folk som faktiskt håller en rimlig samtalsnivå. Det verkar som i att de flesta kanaler jag hittar är var tionde inlägg spamm. Eller så är det döda kanaler, där det sitter en massa folk men ingen hör när du pratar, som att ingen satt vid skärmen på andra sidan.

plus att jag har massiv lag. vet inte varför, någon som har ett light IRC-program i bakfickan, gärna från repository.. XChat är snyggt och lättanvänt, men av någon anledning får jag lag. i IRCII får jag inte lag, vad jag kan se, men jag har inte lyckats komma in i det ordentligt, det verkar lite för basic, eller så har jag inte configat det nog. tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar