Sidor

torsdag 18 juni 2009

aikido och go

Idag hade vi första träffen med matlaget, det bjöds på varm couscoussallad med sås och vitlöksbröd, det var väldigt gott och till efterrätt, efter en tre omgångar make you gunfighters och två omgångar zendo, blev det vaniljglass och chokladsås. Efteråt var jag så mätt att jag knappt kunde tänka. Då ville de andra spela go och det gick förvånandsvärt bra med tanke på hur lite jag har spelat och hur mycket min motspelare spelar. Att spela go är definitivt någonting jag vill göra oftare. Att jag förlorade med 56 poäng mot 175 är mindre viktigt. Det är ett spel där inget parti är likt ett annat och som är ofantligt svårt att överblicka.

Jag har också kollat på lite aikido-videos och blivit jättesugen inför hösten, jag är mycket peppad just nu på aikido. Egentligen tror jag att jag saknar träningsmomentet mest, att målmedvetet göra samma sak om och om igen och känna att man blir bättre på det. Men aikidon har någonting mer än det, som jag inte riktigt kan sätta fingret på, förutom att man får bra kondition av det.

bilder från gomatchen (1)(2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar