Sidor

söndag 9 augusti 2009

Slutjobbat

Har gjort min sista schemalagda jobbdag idag, för denhär sommaren. Men jag har fått en extra-helg nästa vecka. Jag är inte helt klar än. Jag jobbar gärna så mycket jag får, det är både pengar, sysselsättning och dessutom roligt att jobba.

Imorgon ska jag skriva en omtenta från i våras, jag har inga förhoppningar om att klara den, jag har inte gjort några ansträngningar att plugga, men det är värt ett försök och dessutom får jag min sista närvarodag i augusti istället för juni. Det gör skillnad för när jag ska börja med återbetalningen. Sen ska jag hoppa av sjuksköterskeutbildningen och söka undersköterskeutbildning. Det verkar som ett roligare yrke mer i min stil, Det är mer jobb med händerna och mindre jobb med huvudet.

Undersköterskeutbildningen börjar i november. Jag vet itne riktigt vad jag ska göra med de två månaderna, men föreningsliv, aikido och eventuellt ett vik inom kommunen kan nog fylla upp vardagen någotsånär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar