Sidor

fredag 13 november 2009

Omsorgsnämnden har tagit beslut

"Osorgsnämnden har tagit beslut att
- vårdbiträden och undersköterskor utan körkort inte kan få tillsvidareanställning inom omsorgsförvaltningen och att de endast kan få anställning upp till max 300 dagar om de inte påbörjar utbildning till undersköterska"

Så lyder brödtexten på en enkät jag fyllde i tilsammans med min senaste timrapport. Jag vet inte riktigt vad det betyder ifall jag inte kommer in på undersköterskeutbildningen. Jag vet inte om jag kan få något vikariat i sommar. Jag vet inte hur 300 dagar räknas, är det de dagar man jobbar, eller dagarna från första jobbdagen? Jag började i september.

Jag börjar önska att jag hade valt en gymnasieutbildning jag tyckte mindre om, då hade jag kanske haft lite sämre betyg och kunnat kommit in på komvux.

1 kommentar:

  1. Det har väl varit på g ett tag, jag känner igen det iaf.. Formuleringen har varit lite annorlunda då, men här låter det ju som att du klarar dig bara du har körkort..?

    //S

    SvaraRadera