Sidor

måndag 17 maj 2010

Årsmötesdag

Idag har vi haft årsmöte i CalCon. Årets styrelse innehåller många nya ansikten och saknar ett par gamla. Jag blev återvald till sekreterare så nu sitter jag som sekreterare i två stycken sverokföreningar 2010. Ingen av dem har haft sitt konstitutionerande styrelsemöten för året än. De kommer i slutet av maj, båda två.

Årsmötet flöt på bra, jag hade nästan väntat mig en timma mer än vad det tog. Det verkar som att mötet gick snabbare när vi var flera. Vi har aldrig varit så många på ett årsmöte tidigare och det har aldrig gått så fort. Kanske är det mötestekniken och diciplinen som blivit bättre, kanske blir det helt naturligt mindre rum för internskämt och sidodiskussioner när man är flera.

Kort sagt kan man säga att när jag står inför en vecka av konstant hårt arbete, antingen på min praktikplats eller i mina skolböcker kunde denhär veckan inte börjat mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar