Sidor

tisdag 22 juni 2010

Sommarsolstånd

Idag var årets längsta dag och som sig bör har det firats med grillning. Vi har gjort grillspett och ätit majs. Det var mycket gott. Jag har fått sommarens första myggbet och vi kastade frisbee. Sen gjorde vi en till säsongsförsta när vi bestämde oss för att midnattsbada. Efter att ha åkt runt stan ett par varv för att plocka upp olika badatteraljer och kläder åkte vi ner till stranden och det blåste lätt över vattenytan. Jag har slutat förvånas när jag är den enda som tycker det är skönt i vattnet, men jag var inte den enda som var i, även om jag var den enda som gick i mer än en gång.

Imorgon är sista dagen på praktiken innan sommaren, det är trist men sammtidigt ska det bli skönt att vara ledig en vecka innan jag börjar jobba. På onsdag har vi avslutning på skolan och vi ska fika, jag funderar på att ha med mig antingen pastagratäng eller potatissallad. Det var länge sen jag åt något av dem och jag är ganska sugen på båda.

I onsdags i förrförra veckan började en ny kurs på skolan, eller åtminstånne skulle det ha gjort det. Vi har fortfarande inte fått veta vad vi ska göra. I måndags i förra veckan mailade jag en studiesamordnare och frågade bland annat vilka teoriuppgifter vi ska göra före sommaren och vilka vi ska vänta med till efter (det var sedan innan bestämt att vi skulle få en delkurs med ett tydligt slut nu, och sen fortsätta med nästa delkurs efter sommaren). Men det har jag trots upprepade försök inte lyckats få något svar på. Alla verkar vilja att någon annan ska ta tag i det. Jag har heller inte fått någon genomförandeplan för praktiken, så jag har inte haft någonting att jobba med de senaste två veckorna. Jag vet inte ens vilken lärare som sätter betygen i den nya kursen, suck..

Organisationen kring utbildningen jag går på är ganska dålig. Men i denhär takten är den snart över, och när jag fått min formella USKkompetens kan jag få jobb också. Det ser jag fram emot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar