Sidor

lördag 14 augusti 2010

semestervecka

Imorgon börjar årets semestervecka. Idag jobbade jag min sista dag på det sex veckor långa vikariat jag haft över sommaren och om en dryg vecka är det skola som gäller igen. Då ska jag tillbaka på praktiken och förhoppningsvis få lite mer klarhet i vad det är jag ska göra. Men innan dess ska jag ut och resa.

Jag ska först ner till blekinge och sen upp till linköping. Jag mellanlandar iochförsig hemma mellan, men det kommer ändå bli fler bortanätter än hemmanätter. Jag har försökt att inte packa med mig så mycket tekniska prylar. Jag tror att de blir mer i vägen än vad de blir till nytta. De främjar en upplevelsekultur som är helt orimlig att leva i när man cyklar.

Jag kommer trots det bli tvungen att packa i två väskor. Två väskor är dubbelt så många som en att hålla koll på när man står still. Men fördelarna är stora. Dels får det plats mer och dels kan man ha en dedikerad väska för bra-att-ha-snabbt-saker och en väska för t.ex. kläder och mat. Min packning består nog till största delen av kläder.

Jag har bestämt mig för att ha med min telefon och ha den på stundvis. Att ha den på hela tiden utan att veta när jag kan ladda den skulle bli ett stressmoment, av den anledningen kommer jag inte kunna ta samtal när jag är borta men sms tas med lugn och ro och besvaras i mån av tid och lust :)

Jag har packat en bok och ett par nystan garn. Både virknålar och stickor är med, det bör räcka längre än vad som behövs. Jag har packat badkläder med. Jag har inte badat på över en månad. Jag badade i våras, men när det blev som allra varmast då slutade jag, nu är det dags att återuppta badandet om så bara för denhär veckan.

I övrigt kan jag säga att det planeras spelhelg för fullt den 17-19 sept och den tar form med en väldig fart. Flygbald är designade, events uppbokade och mycket annat. Vi skulle ha spelat brädspel på torget i stan för att marknadsföra spelhelgen, men det fick vi inte sa polisen. Det räknas som en allmän sammankomst och är förbjudet om man inte söker tillstånd. Ett tillstånd kostar 220 kronor att söka så vi ska bara dela flygblad och försöka få upp affischer i butikerna i stan. Jag har också till uppgift att skriva ett pressmedelande. Det kanske blir på tåget på vägen upp till linköping i helgen. Jag ser fram mot en lugn vecka med mycket att göra, även om det inte verkar som jag får någon skola gjord innan skolan börjar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar