Sidor

måndag 18 oktober 2010

sushi

Idag har jag ätit Sushi, eller mest ris och tofu men det var på sushirestaurang.

Jag började dagen med att gå net till skatteverket och lämna in blanketterna för organisationsnummeransökningen till Calmare Spelsällskap. Det gick mycket enklare än vad jag hade väntat mig och de sa att ingenting skulle behöva kompleteras. Allt såg bra ut. Sen gick jag på stickfika på ett café i sta'n. Vi satt i två timmar nästan och jag är snart klar med min mössa. Om tre varv (ifall jag inte glömmer bort att räkna dem) ska jag börja ta in den. Den kommer bli mycket snygg. Den börjar kännas lite stor bara, men det är inget problem. Den kommer passa bra, på ett eller annat sätt :) Efter stickfika blev jag medlurad på sushirestaurang och åt två risbollar med tofu på. De smakade mest soja, ingefära och wasabi för det var det de var doppade i, men de var goda.

Nu ska jag åka till min praktikplats strax och denhär veckan ska jag vara på en avdelning jag inte varit på innan. Det blir en bra erfarenhet. Jag räknar med att kunna gå i hela det huset jag har praktik i genom bemanningen sen och då är det bra att ha varit på alla avdelningar.

Denhär veckan har fått en bättre start än vad förra fick slut när zelda dog. Det var begravning igår och zelda ligger ett par meter ifrån link men på i princip samma plats. Imorgon fortsätter vad som just nu verkar bli en lika fullspäckad vecka som det varit en fullspäckad första dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar