Sidor

måndag 22 november 2010

uppsala - sthlm, sammanfattning

Jag kom hem från stockholm sent igår kväll.

Resan började i fredags med att jag satt åtta timmar på en buss för att komma upp till uppsala. I uppsala träffade jag en gammal vän och vi gick på teater. Det var en av studentföreningarna som satte upp en föreställning, Vad hade man väntat sig i uppsala om inte en studentförening. Sen hittade vi en spelförening och lyckades inte komma hem före halv ett på natten. Det blev ganska kort tid i uppsala, jag kom dit sent och åkte tidigt dagen efter men det var ändå ett bra besök :) Värt att göra om någon gång.

Sen bar det av till stockholm. Det tog inte lika lång tid att åka buss denhär gången men jag var så trött efter att ha sovit så kort natten innan att jag gärna hade åkt lite långsammare. Väl i stockholm begav jag mig till punkt shop för att se om jag fick syn på någon jag känner. Det fick jag inte. Sen gav jag mig av på promenad till flerbollar i luften och köpte en massa jongleringssaker. Efter det vidare till gamla stan, sf-bokhandeln, och köpte en massa böcker.

Efter det mötte jag upp med min resekamrat som suttit i möte hela dagen. Vi åkte vi ut till en släkting och åt pizza och drack kaffe. Jag gjorde klart den första vanten som var nästan färdig efter bussresan till uppsala.

Nästa morgon började jag på vante två och vi begav oss ner på stan. Vi hamnade snart på centralen i stockholm väntandes på att bussen skulle avgå. Vi fikade och så gick vi in på pocketshop. Jag "råkade" köpa fyra böcker till. Min packning var vid dethär laget ohälsosamt tung, men jag bar den inte särskilt långt så det var lugnt. På bussen hem gjorde jag klart den andra vanten, så när som på ett par varv i spetsen (de gjorde jag klart i morse) och de båda tummarna som jag ska göra senare i eftermiddag.

Hela helgen var en mycket lyckad resa och även om det gått åt mycket pengar har det varit värt det. Jag har haft en bra helg :)

Nu ska jag bara försöka lista ut vart mina skoluppgifter befinner sig, för de verkar inte finnas för nedladdning där de ska finnas. men nu är det åtminstånne inte mitt fel att jag inte pluggat någonting än idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar