Sidor

onsdag 10 november 2010

Skönliteratur

Idag korrekturläste jag mina skoluppgifter som ska in nästa vecka. När jag skickat in dem är jag i princip klar med denhär kursen. Det betyder att jag har en vecka utan teoriuppgifter. (Jag har i och för sig praktik tre dagar, är upptagen på annat håll två dagar och ska dessutom läsa in mig på nästa kurs lite grann) Jag har en helt ledig dag och ett gäng med dagar jag inte behöver skriva någon teori. Jag har börjat fira det genom att läsa början på resten av den bok jag var mitt i när höstterminen började igen.

I somras, när skolan tog uppehåll åtta veckor, hade jag inte läst en skönliterär bok på fem månader. Jag saknar det när jag pluggar. Att läsa utan att behöva analysera, skriva, referera eller vara kritisk. Så nu när jag har en vecka utan teoristudier ska jag ta resten av den bok jag inte han avsluta i somras är målet. Eventuellt sticka mig detdär paret vantar också, det är snart vinter (redan i vissa delar av landet, har jag hört sägas). Men just nu fryser jag gärna om händerna ett par veckor extra ifall jag får läsa klart min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar