Sidor

fredag 5 november 2010

snart klart

Nu är nationella spelveckan slut för min del. Det är lan nere i lokalen, föga intressant. Det har inte varit jättestor uppslutning, men med tanke på hur vi promotat det kunde vi knappt räkna med mer. Jag tänker jobba för att det blir ordentliga jullovsspel istället med riktigt mycket folk. I skolstartsspelhelgen var vi 40 peresoner i lokalen varje dag. Det var ett bra event.

Min dator gick att rädda. Utan nya delar, jag vet inte riktigt hur det gick till men den fungerar iallafall. Jag har inte ställt tillbaka den på sin plats än dock för jag planerar möblera om den till en annan plats där den inte samlar lika mycket damm. Kanske kan jag undvika att upprepa samma sak igen då.

Vi har pratat igenom resten av min studietid på skolan denhär veckan och det verkar som jag är klar snart. Jag har gjort halva min tid i hemtjänsten och när jag är klar där har jag bara två kurser kvar. Den första är handledning, den andra är psykiatri. Handledningen slutar den 15 december men det finns inga praktikplatser inom psykiatri före januari. Jag kommer att läsa bara teori från den femtonde december till den tionde januari. Det känns hur konstigt som helst, den allra vanligaste studieformen, att läsa teori först och praktik senare verkar konstig när jag tänker på den. Men det kommer innebära att jag får mer tid ledig eftersom att jag kommer kunna styra mina studier själv och inte vara bunden till ett par dagar i veckan när jag inte har praktik. I januari ska jag bara ha praktik istället. Då kommer jag inte ha några teoriuppgifter och jag kommer vara ledig när jag inte är på praktiken. det kommer kännas konstigt.

Jag kommer få en ovan vinter, studiemässigt. och efter att jag gjort praktiken i januari kommer jag ha pluggat färdigt.

Den första februari är jag undersköterska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar