Sidor

torsdag 23 december 2010

blandade nyheter

Igår var vi ute och firade vintersolståndet. Tolv personer blev åtta när fem sistaminuten-ställde in. Men vi var ute i tre timmar och hade mysigt. Vi började klockan fem med att gräva fram grillplatsen under en halv meter snö. Det var hårt arbete men vi höll oss varma iallafall, vid sex tände vi elden och sen började folk dyka upp. Vi grillade, drack té och åt julgodis. Vid sju började folk åka hem och vi som stannade till sist stannade till åtta.

Idag var jag uppe kvart över sex för att invänta besök strax före sju. Jag skulle få hjälp att skruva i en ny hårddisk i min dator, för en av min diskar har gått sönder. Men tji fick vi för det saknades en massa saker som jag inte hade, sladdar och skruvar. Vi fick snällt bege oss till butiken för att införskaffa det vi saknade. En timma senare kunde vi skruva fast den nya hårddisken inuti datorn och jag har lärt mig hur man gör :) . Som en extra bonus verkar inte min gamla disk vara helt död. Igår ville datorn inte mounta den över huvud taget, men idag ville den så nu vågar jag inte avmontera bort den innan jag har kopierat så mycket som möjligt från den av det som ligger där. Men disken är märkbart skadad. Det går mycket sakta att flytta filerna.

Snart bär det av ut i snöovädret igen. Jag ska ner på stan en gång till idag. Har lite kvar att fixa med och så ska vi passa på att sätta upp lite affischer inför 2011 års upplaga av CalCon. Ikväll ska jag göra lite till julgodis och slå in ett gäng paket. Kanske fixar jag till lite julstämning i lägenheten, får se om jag lyckas med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar