Sidor

måndag 20 december 2010

prepp prepp

Idag ska jag försöka fixa det sista inför vintersolståndsfirandet. det är mest smågrejer kvar nu. Lite storgrejer, som till exempel ved måste fortfarande fixas, men sen är det bara småsaker och stämningshöjare kvar. Känns bra med tanke på hur det brukar se ut. Ofta har vi fixat allt i sista stund men i år är vi riktigt preppade. Det svåraste kommer fortfarande bli arbetskraft på plats dock. Som vanligt vid vintersolstånden måte det skottas snö och grävas fram grillplatser. Ifall vi ska ha eldgyckel, vilket jag verkligen hoppas att det blir någonting av, måste vi dessutom försöka få fram ytterligare en yta utan alldeles för mycket snö. Det är svårt att snurra poi när man har snö upp till knäna.

Förhoppningsvis kan jag fixa idag så att det bara är påplatsfixet kvar till onsdag. Då kan jag chillaxa och gå på stan imorgon. Det är mysigt att gå på stan och se när alla stressar runt.

Underbara vintertid!


också: Jag har pratat med min praktikplats idag. De verkade tycka att jag var alldeles för tidigt ute och kunde inte säga någonting än. Jag skulle ringa dem igen i januari. Det verkar bli tidiga mornar i januari iallafall, och sena kvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar