Sidor

lördag 18 december 2010

januari, och lite december

Nu börjar det hända saker. Jag fick praktikplats igår. Jag ska vara i nybro mellan 10 och 30 januari 2011. Jag kommer få pendla om jag inte kan hitta någon i nybro att sova hos. Jag misstänker att jag inte gör det så jag ska kolla upp hur man åker billigast med tåget. Jag vet inte riktigt vad de gör på min praktikplats än, eller någonting annat om min praktikplats heller för den delen. Jag har ett telefonnummer och en adress, Som tur är finns det inga helger i min branch, så när jag inte fick tag på dem igår kan jag ringa dem idag igen, som otur är lät det på telefonsvararen som att jag fått ett kontorsnummer, det är inte säkert att det är något svar idag.

Jag har börjat preppa för nästa termin. Jag pratade med CSN igår och bestälde hem blanketter för att söka studiemedel i januari. Och jag har pratat med universitetet för att begära ut mina betyg från när jag gick SSK-utb. De kom på posten igår. De kan nog vara bra att ha när man ska söka jobb och prata kompetens inom kommunen.

Också: Passar på att påminna om vintersolståndet på onsdag. Ifall du inte tänkt fira det så tänk igen, det är som nyårsafton. Fast på rätt dag ;)

Kolla in på Calmare spelsällskaps blogg. Det är snart dags för julspelen. Vi ska virka fiapjäser som pris till brädspelsturneringen idag. Jag är peppad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar