Sidor

onsdag 5 januari 2011

3G, praktik och pluggpaus

Idag har jag pratat med min blivande praktikplats. De var mer beskedliga idag än vad de var innan nyår. Jag ska dit på måndag och sen ska jag vara där i tre eller fyra veckor. Vi är lite osäkra på den punkten, men det löser sig. Det är altså inte säkert att jag får sluta den sista januari utan eventuellt ska jag ha en till veckas praktik efter det. Vad är en vecka när jag ska jobba i fyrtio år sen.

Jag har också beställt ett mobilt bredband. Jag har velat ha det, men alltid tänkt att det är dyrt och dåligt. När jag kom på att det inte var så dyrt som jag hade för mig, att hastigheten inte var så låg som jag tänkt mig och att kompatibiliteten mot fria system så pass välutvecklad verkar det genast mer spännande. Med ökad förståelse för hur 3G-modem fungerar har jag beställt ett :) Att välja operatör var inte särskilt svårt. Bredbandsbolaget verkar vara en av de få operatörerna som inte capar trafik, de är billigast (med rabbaten för att jag redan är kund) och deras usbmodem är snyggast.

Kvällen har spenderats i pluggpaus. Jag pluggar hela dagarna nu, så kvällarna måste vara pluggfria om jag inte ska bli alldeles knäpp. Jag har spelat wesnoth och stickat. Om fem varv ska jag börja ta in en mössa jag håller på med åt en kompis. Kanske blir den klar ikväll :) Vi får se vad jag hittar på. Det viktiga är att den får ett snyggt fall och nu är vi i snyggtfallläge. Om den blir för hög tappar vi fallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar