Sidor

lördag 1 januari 2011

nyår, typ

2011, som om ingenting har hänt. Idag är det den första dagen på ett helt nytt år, påstås det. Själv tycker jag det skulle kännas mer naturligt att lägga nyåret vid vintersolståndet. Men vi har inte lyckats synka våra månader till det. än så länge får man hålla till godo med att det är den första januari idag, och att det inte alls varit ett nytt år i en och en halv vecka nu.

Jag har pluggat hela dagen men inte fått särskilt mycket gjort. Jag har en förkylning som inte låter mig fokusera och det ända jag kunnat åstadkomma är ett par korta stycken text och tre varv på en mössa. Jag fick repa upp stora delar av dem igen för jag hade gjort någonting galet. Jag vet fortfarande inte vad men jag löste det som problem ska lösas, smidigt.

Julklapparna, som bara är en dryg vecka gamla är i fullt bruk och har blivit vardagsföremål, precis som det ska vara. Termoskoppen jag fick har gått varm hela dagen och i förgår vann jag första omgången av mitt fina alfapet. Jag har läst ett par kapitel i den ena boken jag fick och kollat i den andra. Stegräknaren visar att jag går mer än vad jag hade väntat mig, men väldigt ojämnt dag för dag. Kort sagt är det inte mycket nytt med det nya året. Inte ens året självt som är över en vecka gammalt redan. Men visst är det en vacker vinter vi har :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar